Monday, January 2, 2012

Serabut...final Exam Sem 1..

Salam...

Dah brapa bulan x buka ini blog...bersawang dah jadinya...biasalah..aku tulis ni bukan sbb aku rajin..tp tempat aku meluahkan perasaan rasanya...hmmmm hati x tenteram...kerap semenjak 2 menjak ni aku dapat mimpi yang bukan2 aje...Haihhhh...

Last post aku sal Teater Harga Sebuah Maruah...Alhamdulillah lepas tamat je Teater tu terus aku balik penang n ada 2 malam lg utk show di Penang...bezanya di Penang aku menggantikan watak Polis yg sebelumnya Abg Zulkifli Ismail yang berlakon tapi dia x dapat datang kat Penang...Jenuh gak la aku pinjam Uniform Suksis kat senior2 n Tuan Ibrahim Jurulatih Suksis....tapi semuanya dah selesai...ada Ura-ura kata nak buat show di Kedah pulak, x tau la betul ke x...

Tamat je Show, aku jadi Crew Stage utk Teater Hantu Rumah Mayat lak..Memang rancak ar, sambutan pun sempoi tiap2 malam ada dlm 100 lebih gak lah penonton..seronok kalau dpt suasana mcm tu...insyaallah masa aku plak nnti, kutip dulu pengalaman...baru boleh come back...Yeahh!!!!....

Then, aku join Audition utk Teater Shakespear 'A Midsummer Night's Dream'...Perghhhhh yg dtg audition suma English Mantoppppp...aku buat selamba badak je lah...malamnye aaku gi Preview teater senior2 3rd year...kena interview pengarah...boleh laaa...nasib si Nasuha ada, x banyak la soalan nak tanya sebab dia da bnyk tnya tuan pengarah...hihihihihihiihih...

Aku join gak bengkel Monodrama yg Dewan Budaya organized, kelihatan agak memboringkan skit ar sbb dah rasa mcm dalam kelas je...hihihi tapi bukan senang nak dpt peluang cmni sbb yg dtg suma mahaguru2 dasyat mcm Prof.Madya A.Samad Salleh, Khalid Salleh, Halimi MN, Roslan Chin n bnyk lg...at the end dpt la buat monolog...satu page stngah gak la aku buhh...lupa skrip yg x tahan tu,,..ngadap jelahhhh...improvise suma ada....hahahah...kesian tuan penulis skrip sbb aku bantai dialog yg bukan2....hmmmm...


;



30/12/11  (BBQ)


Sempena kejayaan produksi Teater Hantu Rumah Mayat, adalah buat skit2 BBQ...agak best sbb suma dapat dok se'table (padahal pantai) kat hujung batu, teluk bahang...petang sampai ke tgh malam...ada BBQ, sembang2, main card, n ada lah game skit2 teka movie n lagu,..happening la...esok pagi bgn tido bengkak2 tangan sebab kipas bara api guna frisbee...hehe...gatal tgn sgt frisbee pun jadi kipas...haha

3/1/12

Malam ni rasa x sedap satu badan...awal pagi pukul 2    aku rasa pelik sgt..kenapa ekk...aku rasa bersalah..hmmmm apa salah aku ye, ada sesetengah pihak yg selama ni rapat dengan aku..tiba-tiba aku rasa mcm dipinggirkan..kalau sebab benda tu lah dorg nak amik hati, aku lg patut amik hati...selama ni baik, tiba-tiba sebab satu kes terus aku x ngam ngan dorang...aku sedihhhh...exam lagi sehari, tapi aku rasa macam x semangat nye nak exam....kawan2 lain study gila-gila, siang malam dok berbincang tmbh2 subjek teater asia pulak...aku rasa macam ada something wrong..aku yg x amik tau pasal dorang ke atau mmg dorang x suka kat aku....ye, aku redha...kalau sbb kes lepas dorang xmau bcakap dengan aku xpelah...besar sgt ke aku punya salah..aku bukan nak apa sgt, xda apa yg aku harapkan...psahabatan baru je masuk bulan ke-5 tapi aku dah rasa mcm ni...aku ke yg bersalah....tolonglahhhh...kita satu kelas...ada pun 10 org..aku nak sangat kita sama2 dapat score paper exam kita ni..semoga korang berjaya...xde pe happy buat aku selain nak tgk classmates semua bjaya...jumpa korang sem depan, bulan Feb....Wish u all da best guys.!!!...jgn lupa aku...

1 comment:

  1. hi awk. :)
    kite sedih la bca 3/1/12. huhu
    kite xtawu cer yg sbnar. mm. tp badan awak dh semangat kan eh, silap.hehe. awk dh smgt kan nk jwb exam suma. so jgn pk -ve dh. focus exam dlu. yg laen tu lupakan kejap n take it easy k. lastly, please treat people the way you want yourself to be treated ! so awk xdela nk rase centu lgii ;D

    ReplyDelete