Wednesday, May 9, 2012

Shortfilm- Mission 24

Salam..Dah masuk sem baru dah pun..aku yg masih tgedik2 mcm budak sekolah still nak makan suap..haih..apa pun, sem ni rasa agak mencabar sebab sangat padat jadual aku sampai aku xboleh nak spend time dgn si dia..MISSION 24 ni merupakan Shortfilm yang Student2 New media kena buat untuk projek seni dorang as 2nd year student..aku yg terlibat dengan teater Muzikal KASANOVA(nnti aku story) pun turut terlibat dalam pengambaran Mission 24 ni..emmm Lokasi kat Ipoh, 21 April kalau x silap..5 hari aku stay kat sana beb...dari segi facilities tmpt kami stay tu agak best sebab kami stay dalam satu rumah 3 tingkat yang bg aku sgt besar lah...yg x bestnya, mcm biasalah jadual dorg nk shot tu kdg2 mbuatkan aku xboleh tido..haha...nk dijadikan cerita, mmg lah sblum btolak ke ipoh aku join team Mission 24..but then, bila dah smpai ipoh ada group satu lagi minta aku blakon watak Future police utk team dia..Mak aiiii, dengan last mnute nye dorg amik aku pstu dialog punya bnyk...aku x suka tul last mnute nih at least cari la plakon awal2 sblum btolak sebab mind set kita dah mmg nak blakon dgn satu team je..bukan lah nk bkira, bg aku dorg x buat preparation awal sbb based on my observation dorg ni buat shot semua mcm x ikot schedule dorg..main ikot suka je nak buat shot tu,short ni...ada satu malam tu, aku mmg dah free sesangat janji dgn dorg nk short malam...aku pun tahan la mata sampai la pukul 12 baru dorg ready nak amik shot utk scene polis tu..start kul 12 baru nk set up semua..last skali around 2 a.m barulah nak start..........6 a.m. baru abis..jenuh tahan la aku...esok tu aroun kul 8 a.m da kena btolak ke Kellie's Castle utk fighting scene aku dgn Arja Lee...haaa nak story sal MISSION 24 plak...                                


Masa ni shot kat Secret Garden Hotel..gila mewah tmpt ni..
Selama ni aku igt secret garden jual shower cream je kt Watson rupanya siap ada Hotel lagi...makanan dia suma agak dasyat2 sampai x mampu rasanya nk order se tin Coke..huhu..aku bpakaian mcm ni la utk scene polis....gila shot tgh pagi2 buta...ko mampu?..hahahahahah pic ni aku bgmbr dgn Pei yee...saja aku suka kacau dia sebab dia suka buat muka comey,.hahaha

 Ni lah ropa sbenarnya Kellie's Castle..mnurut sejarahnya, Castle ni sebenarnya dibuat utk isteri dia..warga Scotland ni mrupakan pemilik ladang2 kt area tu..so memandangkan dia telah mninggal dunia awal, projek pmbinaan Castle ni pun tbantut n isteri dia terus balik ke Scotland..ada yg kata tmpt ni bhantu, tp minta simpang la suma tu kann...castle ni dalamnya ada Lift..kalo lah Castle ni siap dibina, Lift dalam castle tu akan jadi lift ptama yg wujud di Asia..huhuhu...struktur bangunan pula sangat kukuh n tiada kesan retak langsung.....


Ni lah Putera Megong yg jahat...Hahahahhahahhaha..
nmpk mcm sempoi, tapi suit ni amat panas..tmbh pula keadaan Kellie's castle yg cmtu mmg aku bpeluh sakan la..
xpelah..asalkan nmpk bgaya udah lerrrr

Ada bran???...Megong tkenal dgn kuasa bola apinya..sekali kena terus padam..mcm Hervas kena la...tp nk buat cmne...Megong pd hakikatnya mmg jahat...terima je lah...haha

Mission 24 ni senang je cita dia ala2 Troy cmtu la..penah tgk x Troy yg Brad pitt blakon tu?...haaa cenghitu la dress up aku dlm mission 24 ni...Cerita ni mengisahkan ttg Dani (Arja Lee) yang hidup pada abad ke-21...Kehidupan Dani mcm org muda biasa yg bkerjaya, ada isteri & anak...satu hari kereta Dani ada skit breakdown tepi jalan then masa dia nak blah dia tnmpk kelibat mcm org tgh follow dia....then dia nmpk seorang wanita yg pakaian dia lain mcm...haaa nama wanita tu Puteri Aria..satu macam lepas tu dia terus tmasuk ke dunia lain..scene ni aku rasa mcm dlm cita Doraemon plak..haha Pintu suka hati...then, dia tmasuk ke dunia abad ke-15...Aria pun story la kat Dani yg sbenarnya Dani pernah hidup masa abad 15 tapi dia mati dibunuh oleh Megong (watak akulah tu)..selepas kematian Hervas (Dani abad 15), Megong yg membunuh Hervas menggunakan taktik kotor terus menjadi Raja kerajaan Hermanus....Selepas kematian Hervas, Aria terus mengembara ke dunia masa akan datang sebab ingin mcari pengganti Hervas..n then, Dani mcm terkejut sebab masuk dunia lain n at the same time Dani diberi masa 24 jam untuk membunuh Megong sebab kalo dia xdpt bunuh dia akan tsekat dalam dunia abad 15 tu selama-lamanya....Dramatik kann...maka slepas tu, tiba2 ada satu tanda wujud kat tgn Dani yg bmaksud kalo tanda tu hilang maknanya dia dah tlepas dari 24jam dan kmungkinan besar dia x dapat pulang ke dunia abad 21 balik....mulanya si Dani ni mmg lah x pandai lawan sebab dia kan mamat pejabat...so dia asyik lari je bila Megong bagi kuasa sampailah satu ketika masa dorg face to face tiba-tiba ada roh bunga datang...Megong yg mpunyai kelemahan dgn bau bunga terus mati tkena kuasa bunga tu...utk pengetahuan korg, sbenarnya roh bunga tu dtg dari roh Puteri Aria yg mati di tgn Megong..Kuasa bunga tu pun sebati dgn Dani n Dani mlepaskan kuasa tu kpd Megong...Finally, Megong mati...........cmtu lah skit sbnyak Mission 24 nih..utk lebih lanjut...dtglah beramai-ramai ke Dewan Budaya pd 16 Mei 2012 ni utk mnyaksikan Screening yg akan dorg sajikan..kalo x silap ada 5 group yg buat shortfilm...dtg la..masuk free je punn

Pic atas ni masa mula menjejak kn kaki ke kellie's castle...cuaca agak panas..so sementara tunggu dorg set up camera rilek dulu ar kan,..sempat posing...si Tan Kim dok online je kt sbelah aku tuh...huhu                   


Pic aku dgn kak Eyta (classmates)..dia pun turut serta blakon cumanye dia blakon dgn group lain la..x tau la plak jalan cerita shortfilm dorg tuh..apa2 pun...16 Mei sama2 saksikan naaa...
Sempoi gak bila Flash camera si Malik boleh cabut2...wireless katanye, sok kitorg mgunakan flash tu bubuh depan muak terus...haaaa, lebih kurang mcm torchlight bubuh depan muka la...

yg ni lawa...actually, waktu ni dekat nak maghrib..so nmpk environment sempoi la..


No comments:

Post a Comment